Varför mata Aftonbladet?

Död råtta låg gömd bakom sockerpaket | Nyheter | Aftonbladet.

En person hittade en död råtta i matbutiken. Inte så kul, naturligtvis, råttor ingår ju normalt inte i vår mathållning i den här delen av världen, även om jag hört att det ska vara en delikatess på andra ställen.

Men jag tror inte att min första tanke hade varit att tipsa Aftonbladet.

Jag hade möjligen fotat och kontaktat Livsmedelsverket eller vilka det nu kan vara som har hand om sådant här om det verkat som om personalen i butiken inte brydde sig. Men jag hade aldrig någonsin kommit på tanken att skicka in det till tidningen. Varför ”mata” de här tidningarna som varken sysslar med seriös journalistik eller bryr sig om att se till att artiklarna håller god språklig kvalitet?

OK, det här kanske kan ha nyhetsvärde, det ska inte vara råttor i livsmedelsbutiker, men något säger mig att den som tipsat snarare ville ha sitt namn i tidningen än något annat.

Jag hade påtalat det hela för personalen, men låtit det räcka med det.

One response to “Varför mata Aftonbladet?

  1. Någon gång så måste det väl hända att ett djur kommer in och råkar dö på ett olämpligt ställe??? Varför blåsa upp det till något enormt och straffa en livsmedelsbutik för en sak som kunde hänt precis var som helst?
    Håller med dig!

Kommentera

