Roliga lappar man kan få i brevlådan

Vi har en skylt på vår dörr som talar om att vi inte vill ha någon reklam. Ibland trotsar folk detta och då och då kan det ramla in spännande saker. Maken hittade den här innanför dörren häromdagen:

 

Det fick oss att googla lite på det här och hittade det här blogginlägget.

Det bor (eller bodde i alla fall, för några år sedan) en sådan här snubbe i huset bredvid pappas. Vi tog aldrig reda på om han kunde lösa några problem…

Första gången jag fick en sådan här lapp var faktiskt i tunnelbanan i Paris, där jag uppmanades ”ringa omedelbart” för att få hjälp med spökena därhemma. Jag hade inte så många, men det hade nog varit rätt underhållande med ett par stycken i det lilla rum jag bodde i, de hade nog inte fått plats att spöka.

Allra roligast är väl det ”garanterade resultatet”. Det står ju inget om att det ska bli ett bra resultat, och att jag blir lurad på pengar om jag anlitar honom är väl också ett resultat?

Bloggen jag länkar till ovan ger ett par kul tips för er som kan franska. Här är en sida för folk som samlar på de här lapparna, och här kan man skapa sin egen!

One response to “Roliga lappar man kan få i brevlådan

  1. Pingback: En ny spännande lapp | Gealachs Blogg

Kommentera

