Hur får jag ut mina 1,29?

Igår fick jag ett årsbesked från Swedbank angående kontot jag avslutade i somras. Jag tog ut den fantastiska summan på 500 kronor när jag blev förbannad på dem för att det var så krångligt att sätta in pengar, så jag bad att få ta ut allt, avsluta kontot och gick sedan till SEB där jag blev mycket vänligt bemött och fick sätta in mina mynt utan krångel.

I alla fall, den där femhundringen stod ju inne på kontot under en del av förra året och har således genererat hela 1,29 i ränta. Dessa pengar borde jag ju faktiskt ha rätt att ta ut, eller hur? Frågan är om jag kan göra det utan att betala en avgift som är betydligt högre? Och varifrån ska jag ta ut pengarna då kontot inte existerar längre?

Samtidigt undrar jag hur de gör om jag inte tar ut dem, eftersom det är mina pengar borde de ju inte kunna ta dem ifrån mig, rimligen borde de väl växa med lite ränta varje år? Fast på vilket konto då?

Undrar om jag ska gå in och terra puckot jag bråkade med i somras och kräva att få mina 1,29… Om inte annat för underhållningsvärdet.

3 responses to “Hur får jag ut mina 1,29?

  1. Själv har jag 67 kronor på ett konto på Nordbanken. Detta är ett gammalt bankbokskonto som jag inte har nån bankbok kvar till. Jag vill ha det avslutat för att det stör mig att det dyker upp i min internetbank. Det går inte. Jag måste betala 250 kronor (har säkert ökat sen jag frågade) för att få en ny bankbok så att de kan döda kontot. Inte troligt va? Sen bad jag dem att ta bort kontot från internetdisplayen men det kunde de inte heller . Säkert en löjlig sak att reta upp sig på men de hade mage att läxa upp mig för att jag tappat bort en bankbok. En bankbok med 67 kronor på. Ja jisses.

  2. Frågan är ju hur mycket det kostade Swedbank att skicka ut meddelandet om din ränta?🙂

Kommentera

