Nyårslöften

Eller nja, jag brukar inte kalla dem så. Jag föredrar att sätta upp mål som jag ska försöka uppnå. Det brukar kännas lättare.

Så, vad ska 2012 innehålla då?

  • Jag ska bli mer disciplinerad i mitt pluggande. Jag ska läsa två kurser parallellt i vår och jobba samtidigt. Kommer att behöva blir mer noga med hur jag lägger upp tiden för att inte glömma något. Det blev lite si och så under hösten och ska jag läsa två kurser kommer jag att behöva tänka till lite.
  • Läsa mer. Det blev bara 29 böcker under året som gick. Det ska absolut bli fler i år.
  • Träna. I våras var jag riktigt duktig, hyfsat under sommaren. Hösten ägnades åt att äta penicillin och vara krasslig. Nu ska jag inte bli sjuk, nu ska jag få komma iväg och träna två gånger i veckan!
  • Se minst en film i veckan. Det finns så mycket i filmhyllan som jag inte har sett.
  • Jobba med släktforskningshemsidan. Det här ska bli året då den äntligen ska bli klar så att jag får tillräcklig ordning på all information för att kunna fortsätta.
  • Träffa vänner. Måste bli mer social innan folk glömmer vem jag är.

Så, nu får vi se hur det går!

One response to “Nyårslöften

  1. Det lät som en rimlig och bra mål-lista🙂

    God fortsättning!

Kommentera

