Böcker 2011

Böcker 2011.

Under länken här ovanför finns listan över de böcker jag läste under 2011. Det är sorgligt få, det har minskat lite för varje år sedan jag började hålla koll, men så här lite trodde jag inte att jag skulle hinna med under året. Men så har jag pluggat och gjort en massa annat, så det kanske inte är så konstigt att jag inte hunnit med mer.

Jag brukar ju göra en liten sammanställning av det här i början av varje år, och jag skriver ju alltid här i bloggen om det jag läser. Mycket är för min egen skull, jag skulle aldrig komma ihåg så mycket annars.

2011 såg det ut som följer:

Totalt: 29 (plus en påbörjad som jag gav upp) Väldigt lite, alltså.

15 av författarna var kvinnor, 8 var män (undrar man varför jag håller räkningen på det kan man gå in här)

Språk:
Svenska: 11
Engelska: 13
Franska: 5

Ett mål jag haft har ju varit att läsa mer på andra språk än svenska och engelska. Det blev lite mer franska den här gången och under 2012 ska det bli fler och dessutom minst en på tyska, tänker jag mig. Sedan går nog gränsen för vad jag klarar av, även om jag  har en bok på italienska också, den ska jag ge mig på någon gång, så får vi se hur lång tid det tar🙂

3 responses to “Böcker 2011

  1. Och de övriga 6 författarna då? De är en AI som har skrivit?

  2. Tycker du varit duktig med 29 böcker! Tror inte ens jag orkat med hälften pga att jobbet varit så krävande speciellt under hösten. Gott nytt bokår!

Kommentera

