Dagens bild, 27 december

Ledig slappardag. Då kan man börja pyssla med sina pärlprylar igen! Den här har jag visserligen inte gjort idag, men det är lite kul att visa att man kan göra mer än bara pärlplattor! Sedan kan man förstås vara duktig och göra mönster och sådant också, men jag köpte bara en påse stora pärlor för att testa och blandade hej vilt! Men visst är den ganska läcker? Passande som godisskål, tycker jag!

UPPDATERING 12-10-22: Här hittade jag ett blogginlägg om ett annat sätt att göra en pärlskål, med små pärlor denna gång. Det ska jag också prova någon gång!

7 responses to “Dagens bild, 27 december

  1. Ja, den var verkligen färgglad och läcker🙂

  2. Åh, du har gjort en sådan. Har faktiskt tänkt göra det. Vad fin den blev. I morron blir det Panduro för att köpa pärlor tror jag;))

    kram n

  3. Hur gör man? Staplar dem i en skål och smälter i ugnen?

    • Japp, man oljar skålen på insidan så att de fastnar och sedan staplar man pärlorna längs kanterna. Sedan in i ugnen i ca 200 grader i 10 minuter (eller däromkring, man får hålla lite koll). Sedan kan man lägga pärlorna i lite mer kreativa mönster om man känner för det, jag gjorde denna för att testa.

Kommentera

