För ett år sedan…

Det är konstigt….

2 januari i år, alltså för nästan ett år sedan, skrev jag inlägget jag länkar till här ovanför.

…i vanliga fall brukar jag känna lite ångest i samband med nyår. /…/I år känns det inte så. Det känns positivt, hoppfullt och… spännande…

Ja, det kändes så. Och ja, det har varit ett bra år på en del plan, men det har absolut inte levt upp till de hoppfulla känslor jag hade då. Det har framför allt varit en mycket tung och jobbig höst när jag varit sjuk mer än jag varit frisk, samtidigt som jag varit överhopad med miljoner saker som jag varit tvungen att göra. I somras kände jag mig vältränad, pigg och fräsch, nu ser jag en gråblek, dallrig blobb i spegeln. Vår älskade Ninus somnade in efter att ha varit hos oss i nästan åtta år (men sedan kom ju lille Julius in och fyllde upp en del av den tomhet han lämnade efter sig), jag har haft så fullt upp att jag tappat en stor del av det sociala umgänget, jag har på grund av sjukdom och stress inte orkat träffa folk när jag varit ledig heller, för all tid har gått åt till att ladda batterierna för att orka släpa mig ur sängen en dag till.

I år tänker jag inte säga något om hur jag tror att nästa år ska bli. Jag håller helt enkelt allt öppet och jag har ett antal nyårslöften som jag ska jobba hårt för att lyckas med.

Vi får se hur det går!

Kommentera

