Vintersolståndet

Nu vänder det, vi går mot ljusare tider!

I vanliga fall är det här något jag ser fram emot väldigt mycket, och det gör jag så klart även i år, men det är inte riktigt på samma sätt. I och med att jag haft förmånen att få börja sent på jobbet de flesta dagar har jag inte behövt gå hemifrån i mörker, däremot kommer jag hem i mörker, men bara det att jag fått möjlighet att utnyttja dagsljuset maximalt i år har jag varit piggare och har inte lidit lika mycket av mörkret. På något märkligt sätt har jag inte brytt mig.

Kanske för att det på många sätt varit en ganska tung och jobbig höst. Mörkret har liksom känts som det minst jobbiga.

Men jag är i alla fall glad för att det vänder. Jag mår bättre när det är ljust, helt klart!

Kommentera

