Den perfekta kvinnan då?

Den perfekte mannen – en omöjlig dröm? – Metro.

Den här artikeln i dagens Metro fick mig att fundera lite. Tydligen har det gjorts en undersökning som visar vad kvinnor retar sig på hos sina  manliga partners.

Jag önskar att jag hade blivit tillfrågad på samma sätt som tjejen på bilden, som bedömer sin kille enligt följande:”Han är 90 procent bra, han är glömsk och snål mot sig själv men väldigt givmild, rolig och snäll, nästan perfekt alltså,”

Det är ju bra att hon kan sätta så höga poäng på honom. Mitt svar hade inte kommit med i tidningen, för jag hade ifrågasatt poängen med undersökningen, speciellt som motsvarande undersökning om flickvänner inte verkar ha gjorts. Den skulle nog inte gå att göra heller, för det verkar vara helt OK för en tjej att klaga på sin kille, men om killar skulle säga samma saker om sina tjejer skulle de förmodligen bli kallade för mansgrisar och få höra att de inte förtjänar sina fantastiska flickvänner. Däremot verkar det vara helt rumsrent för en tjej att hitta fel på sin kille och vilja förändra honom. Men han ska betrakta henne som fulländad redan från början, annars är han en mansgris…

Om man nu måste göra en sådan här undersökning (för vad är poängen, undrar jag?) så ska den väl göras helt könsneutralt, det vill säga vad både tjejer och killar hittar för fel på sina partners? Varför bara göra den ”åt ena hållet?”

 

Kommentera

