Skumt telefonsamtal

Jag skrev ett inlägg i en diskussion på Facebook idag, det handlade om skumma felringningar. Jag bidrog med detta:

Medan jag fortfarande bodde hemma ringde det tidigt en lördagmorgon när jag var på väg att ge mig iväg till jobbet. Pappa svarade och en arg gubbe frågade efter en person med mitt namn, ”Är hon där eller?” hade han tydligen sagt, riktigt ilsket. Pappa räckte mig luren och gubben började skälla om att han stått och väntat på mig hur länge som helst i centrum (och det läskiga var att det var det centrum där vi bodde också). Jag försökte förgäves förklara att jag inte hade en aning om vem han var eller varför han hade väntat på mig, men han skällde och gick på som bara den. Till slut la jag på, men jag var nästan lite rädd när jag gick genom det folktomma centrumet till tunnelbanan, det var ju lite väl osannolikt med rätt namn och rätt centrum…

Kommentera

