Dagens bild, 13 november

Julmarknadsstånden har redan kommit upp på Stortorget. (Marknaden öppnar väl första advent, om jag inte tar helt fel?) Även om jag tycker att det är tidigt att se dem redan nu känns det bra, för jag börjar redan längta efter en av mina favorittraditioner, som är just den här lilla julmarknaden. Det är samma saker varje år, men det spelar ingen roll. Jag vill gå dit och handla marsipan och polkagrisar, jag vill känna glöggdoften och smaka på goda korvar och annat gott. Jag vill ta kvällsbilder på marknadsstånden och husen i bakgrunden. Och sedan vill jag dricka varm choklad med vispgrädde på något café i Gamla stan. Längtar!

Kommentera

