Nattens äventyr

Inatt åkte jag tunnelbana i Bryssel och försökte förgäves förstå mig på kartan över stationerna. Sedan skulle jag fota ett slott och precis då rev de ner hela fasaden för att stället skulle renoveras (såg mer ut som om de skulle jämna det med marken, faktiskt). Sedan satt jag på tunnelbanan igen bredvid några svenska turister som inte insett att jag var svensk utan satt och pratade skit om mig. När jag skulle gå av sa jag ”Ha en trevlig dag” till dem på svenska. När jag kommit av tåget insåg jag plötsligt att jag hade en tid att passa hemma i Sverige en timme senare och blev jättestressad.

Kommentera

