Dagens bild, 30 oktober

Gamla stan vid kvart över fyra, ungefär. Det börjar redan skymma. Snart är vintermörkret här. På något sätt har jag inte samma ångest inför det som jag haft tidigare år. Det är som om det inte spelar någon roll. Jag ser inte fram emot snö och kyla, men mörkret är inte lika hotfullt i år. Kanske beror det på att det varit ett ganska tungt och jobbigt år på många plan och det jobbiga är inte slut än. Kanske välkomnar jag mörkret för att jag vill krypa in och gömma mig lite i det? Tända värmeljus och mysa i soffan…

I år tänker jag få ut så mycket jag kan av allt det som är mysigt med den mörka årstiden, snart kommer julmust och julgodis och så får man gå på julmarknad i Gamla stan.

Men jag tänker fortsätta svära över snö och is, det ska ni ha klart för er!

Kommentera

