Jag är larvig

…så har jag sagt det själv, så behöver ingen annan säga det åt mig!

Imorse läste jag ut boken som jag hållit på med den senaste veckan. Nästa på tur var en bok som jag sett fram emot att läsa ett bra tag, jag hade till och med tänkt läsa både originalet (på engelska) och översättningen för att jämföra dem, som ett studieobjekt, förutom att det verkade vara en intressant historia.

Men så plockade jag upp den och tittade på bilden av författaren på insidan av bakre pärmen. Förutom att hon såg väldigt bra ut såg jag i presentationstexten att hon var född samma år som jag. Jag blir alltid lite sänkt av att folk som är lika gamla som jag eller yngre är så smarta. Jag har lättare att ta att äldre är smarta, det ger ju mig lite hopp om att någon gång komma till samma nivå. Men när de som i det här fallet både är lika gamla som jag, plus snygga och framgångsrika och har skrivit vad som verkar vara en rätt invecklad berättelse, då känner jag mig helt hopplös. Stor, klumpig och kan knappt skriva en shoppinglista.

Så slocknade lite till av mitt självförtroende och jag ger bort boken istället för att läsa den.

Kommentera

