[BOK] Blonde with a Wand

Blonde with a Wand – Vicki Lewis Thompson

Det här är den typen av lättsam, rolig läsning som jag vill ha när det bara är för mycket av allting. Jag känner mig ofta lite ”sämre” för att jag inte läser speciellt mycket avancerad litteratur, men jag har inte lust att behöva sitta och tänka när jag nöjesläser, det gör jag för att rensa skallen lite, och jag vill inte sitta och försöka reda ut vad författaren menar. Det kanske säger mer om mig än om böckerna egentligen, men jag bjuder på det.

Det här var i alla fall lättsamt, roligt och ytterligare en sådan där berättelse om häxor och trollkarlar som lever mitt ibland oss och försöker hålla sina förmågor hemliga. Inte helt olik Anya Basts böcker, som jag skrivit om tidigare, även om dessa är lite ”mörkare” än den här, som mest är rolig.

Anica råkar av misstag förvandla killen hon dejtar till en katt. Sedan handlar det om hur hon ska lyckas ta tillbaka förtrollningen och det visar sig att hon blivit av med sin egen magiska förmåga på samma gång som hon förvandlade Jasper.

Det finns en fortsättning på den här, precis som med de flesta sådana här böcker. Även om den här var kul känner jag inget omedelbart behov av att skaffa fortsättningen, det finns lite för mycket annat som väntar på att bli läst.

Kommentera

