Dagens bild, 3 oktober

Idag får det bli en bild på boken jag håller på att läsa. Jag är ju lite insnöad på Inka och Peru och sådant just nu. Jag har läst den här förut, men behöver läsa om den för att kunna fortsätta med de andra delarna sedan, det var så länge sedan, nämligen.

2 responses to “Dagens bild, 3 oktober

  1. jag är också into allt som har med Inka och Maya och göra det har jag varit sen jag va typ 6-7år kanke men mest läst facklitteratur, den där har jag missat helt

    • Den är bra, det som är lite märkligt är att den är skriven nästan helt i presens, vilket man inte är helt van vid att läsa. Sedan har jag lite åsikter om en del ordval och sådant, undrar ibland lite vad det står i originalet, den är översatt från franska, och då jag översätter själv blir jag lite ”skadad” och försöker lista ut vad det kan ha stått 🙂

Kommentera

