Bästa bantningstipset

En vanlig eftermiddag efter jobbet:

  • Gå till gymmet.
  • Var allmänt risig och rufsig i håret.
  • Var lite klädsamt grå i ansiktet eftersom du varit sjuk och samtidigt jobbat lite för mycket den senaste tiden.
  • Var jäkligt otränad och ha tappat nästan all upparbetad kondition under förkylningstiden.
  • Ha på dig en grisrosa tröja som får dig att se ut som en gravid flodhäst.
  • Ställ dig mitt i en gympasal tillsammans med ett gäng människor som är hälften så stora som du, både gällande bredd och längd.
  • Se till att det finns gott om speglar i salen och att du syns i precis varenda en.

Tro mig, du kommer aldrig mer att vilja se en chokladbit! Och om du ändå skulle känna att godis är precis vad du vill ha, föreställ dig hela listan ovan, alternativt gör om alltihop nästa vecka!

4 responses to “Bästa bantningstipset

  1. Ledsen men jag tror inte det funkar alls. Förnedring och skam är inte lösningen på extrakilona. Hade det varit så hade det inte funnits en enda tjock människa kvar. Mycket bättre att vara snäll mot sig själv och hitta sätt att träna och äta som man blir glad av i stället.

  2. Jag förstod det men många smala människor tror att de är hjälpsamma när de förnedrar tjocka.

    • Vilket ju inte alls funkar, själv äter jag bara mer, för att jävlas, om någon fäller en kommentar. Men för egen del behöver jag jämföra mig med smala människor för att ha något mål att uppnå, att se mig själv i de där speglarna var en nyttig påminnelse om att jag måste fortsätta. Jag har gått ner det mesta av det jag vill gå ner, men jag har en bit kvar. Eftersom jag också har drabbats av förbannelsen att vara lång, blir jag enorm om jag går upp för mycket. Jag kan bara utgå från mig personligen, och jag mår pest om jag går upp, sedan vet jag att det finns andra som trivs med sina extrakilon och faktiskt även ”bär upp dem” och klär i dem! Men dit räknas inte jag.

      Sedan ska jag väl tillägga att jag blir glad när folk ”modell större” vågar sig in på gymmet, det tog åratal innan jag själv vågade, har fortfarande inte kunnat lämna ångesten bakom mig när jag går in i omklädningsrummet, ställer mig inte i duschen om det är någon annan där, vilket det ju alltid är, jag åker hem och duschar istället. Men jag är stolt över att våga delta i gruppträningspass, även om jag är längst och störst i salen. Nästa mål är att våga mig in i duschen också.

Kommentera

