Du sover när du är vaken

Du sover när du är vaken | Inrikes | TT | Senaste nytt | Aftonbladet.

Det här var nästan lite läskigt – inte artikeln i sig, men det faktum att jag häromdagen kom att tänka på att jag ibland får för mig att jag drömmer fast jag är vaken. Och då menar jag inte att sitta och dagdrömma, utan just drömma, som när man sover.

Flera gånger under hösten och vintern när jag varit riktigt trött men vet med säkerhet att jag inte sovit, för jag har varit mitt uppe i någonting, rört mig, hållit på med något, har jag ibland fått samma känsla som när jag vaknar på morgonen och har drömt något, ibland har jag till och med minnesfragment från drömmar och jag vet att det inte är drömmar jag minns från den senaste natten, utan något som jag drömt för bara en liten stund sedan. Detta trots att jag varit vaken och aktiv hela tiden.

Undrar om det finns någon koppling det här som står i artikeln…

Kommentera

