Gealach virkar! Eller nåt…

”Hej och välkomna till dagens lektion i virkskolan! Idag ska vi lära oss hur man gör en röd blobb!”

Den här har jag virkat alldeles själv idag! Tänkte att jag också skulle lägga ut bilder på min blogg av saker jag gjort själv och visa hur duktig jag är! Gealach kan själv!

Nåja, skämt åsido (eller ”skämt och sidor”, som jag lärt mig att det heter, i alla fall på familjeliv.se), jag har bestämt mig för att nu jäklar ska jag lära mig virka! När jag var liten kunde jag få ihop lite grann, men nu har jag kommit på att jag vill virka sådana här små ”amigurumis”, jag har till och med en bok om hur man gör sådana. Så nu ska jag, som har tummen mitt i handen, försöka virka! Det storslagna resultatet av gårdagens övningar ser ni alltså på bilden. Det dröjer nog ett tag innan jag får ihop några små figurer.

Intressant är att en bekants bekant till mig skaffade samma bok, hon hade aldrig någonsin virkat, fick ihop en figur på bara två dagar. Jag försöker gång på gång, får ihop något som det här ovan, fjorton gånger om.

Det är ju lite tur att jag kan skratta åt mig själv i alla fall…🙂

4 responses to “Gealach virkar! Eller nåt…

  1. Min katt tycker i varje fall att den röda blobben är helt oemotståndligt fin..!! Redo att slitas i stycken.
    Har också köpt en sån bok, men tyvärr ingick vare sig garn i alla färger eller virknålar så det projektet ligger på is…

  2. Kämpa på!!! Det kommer att gå bättre och bättre hela tiden! Jag ser fram emot att få se dina fina Amiguramis!🙂

Kommentera

