Firar katoliker påsk?

Det här har jag också lagt upp tidigare, i min förra blogg, men jag bara måste dela med mig av det igen…

Ok, man ska inte skratta åt andras okunnighet, men ibland blir det lite för roligt.

Citat från Familjeliv: (läs hela tråden här)

”Vi funderar på att ta en barnfri semester under påsken till Rom, det skulle vara underbart att få komma iväg.

Sen kom vi på att det kanske är en massa ståhej under påsken, men firar katoliker ens påsk, de tror ju inte på Jesus i samma bemärkelse som kristna. Firar de påsk? Och om de gör det, gör de det samtidigt som de kristna. Vi vill ju inte direkt åka till Rom om det är massa vallfärder och dyl dit under den helgen, vi vill ju kunna vara superturistiga och se allt!

Någon som vet??”

Och apropå mitt inlägg om taggförslag för en stund sedan – nu skriver jag både om Rom och katoliker, men då dyker INTE påven upp bland förslagen…

One response to “Firar katoliker påsk?

  1. Lever folk under stenar ute i ödemarken eller vad faen är det frågan om? Och hur svårt kan det vara att googla ”katolicism + påsk”.

Kommentera

