Fransk stavningskontroll i Word

Varför ska det vara så svårt att installera? Nu pratar vi alltså om åratals försök att göra detta på olika sätt, utan att lyckas och utan att hitta någon som kan tala om för mig hur jag gör.

Jag testade att installera Open Office på franska, och då får man stavningskontroll, men inte grammatikkontroll.

Imorse gick jag in på Microsofts hemsida och hittade filer som skulle gå att ladda ned, men inte gick det.

Jag fattar inte varför det ska vara så svårt! Office kommer ju med svenska, engelska och finska, eller hur det är, men varför kan man då inte bara på ett lätt sätt komplettera med ytterligare språk man kan behöva? Jag kan ju knappast vara den enda som vill ha något annat språk än det som finns installerat från början?

Tur att Open Office i alla fall finns och kan kolla stavningen. Det vore dock skönt med en grammatikkontroll också.

*morra*

One response to “Fransk stavningskontroll i Word

  1. Jag fick installera rubbet på franska för att få stavningen att funka (då försvann dom andra språken..). Men grammatik – skulle inte tro det. Har dom verkligen grammatikkontroll? Mejla mig en text med fel i, så kan jag prova åt dig (och hojta i kommentarerna på min blogg så jag kollar mejlen).

Kommentera

