It’s Almost Halloween, Do You Know Where Your Ghosts and Goblins Are? (via Planet Mom)

Det här fick mig att längta till Halloween, och sedan får folk skälla hur mycket de vill över att det inte är en svensk högtid (det är inte påsken heller, så det så, och ändå vräker folk i sig ägg). Jag tycker att det är kul med Halloween, och vi behöver en högtid under den långa, mörka hösten, när det inte händer någonting.

För två år sedan var jag hemma den dagen, då det ringde på dörren och två små utklädda barn stod utanför. Jag hade inget godis, vilket grämde mig enormt. Till förra året köpte jag hem en skål med geléspindlar, dödskallar och annat skoj, och inte en unge kom. Men jag tänker vara förberedd i år i alla fall.

Sedan råkar det ju vara så att Samhain är samma dag, så det tänker jag fira! Dessutom infaller dagen i år på en söndag, så jag hinner uppmärksamma det hela ordentligt och slippa jobba samtidigt.

It's Almost Halloween, Do You Know Where Your Ghosts and Goblins Are? The countdown to October 31st has officially begun, or so I’ve been informed by the ghoul-worshiping creatures with whom I reside. “Only TWENTY-SEVEN DAYS till Halloween, Mom! Isn’t that ENTIRELY KEWL?!” the crew reminds me again. And again. “Yeah, yeah, yeah. Halloween, Schmalloween,” I grouse to no one, thinking of how consumed my brood will be with all-that-is-grisly-and-gruesome till the night of terror and celebrated harvest of sugary treats … Read More

via Planet Mom

Kommentera

