[BOK] Miraklet på Speedy Motors

Miraklet på Speedy Motors – Alexander McCall Smith

Den nionde delen av Damernas detektivbyrå var precis lika mysig som de tidigare. Jag tycker verkligen om de här böckerna. Språket är så gulligt och trevligt och jag hoppas verkligen att den bilden man får av Botswana stämmer med verkligheten, för i så fall vill jag verkligen åka dit.

Mma Ramotswe har aldrig tidigare tänkt på att det skulle finnas någon nackdel med att vara den mest välkända detektiven i Botswana. Inte förrän ett anonymt hotbrev anländer till detektivbyrån där hon och Mma Makutsi jobbar. Och Mma Ramotswes tro på att alla människor är goda skakas om rejält. Medan de försöker identifiera brevskrivaren har damerna flera andra fall att ta itu med, bland annat hjälper de en bortadopterad kvinna som vill hitta sin biologiska familj. Mr J.L.B. Matekoni däremot har fått kontakt med en läkare som tror sig kunna hjälpa Motholeli, Mma Ramotswes och J.L.B. Matekonis adoptivdotter, så att hon kan gå igen. Han är beredd att betala mycket pengar och tror på att ett mirakel ska kunna inträffa på bilverkstan Speedy Motors. (Adlibris)

Jag gillar också de filmer som gjorts utifrån böckerna, man blir lika glad av dem. Jag kom på mig själv med att sitta och leta efter resor till Botswana efter att ha läst igenom hälften av serien.

2 responses to “[BOK] Miraklet på Speedy Motors

  1. Pingback: Lästa böcker 2010 | Gealachs Blogg

  2. Pingback: Miraklet på Speedy Motors – Alexander McCall Smith | Den lilla boklådan

Kommentera

