Dagens inköp

Idag började jag senare och passade på att besöka Indiska i Gamla stan. Det var ett sådant där tillfälle när jag redan bestämt i huvudet vad jag letade efter. Det är livsfarligt, för man hittar aldrig det man fantiserat ihop. Idag gjorde jag det (det har hänt förut, när jag letade dukar och servetter till vårt bröllop, men det är en annan historia). Det jag var ute efter idag var ljuslyktor till balkongen, och de skulle vara gröna. Det fanns precis sådana! Och de var på rea, dessutom.

Efter jobbet traskade jag in i trevliga Slottsboden för ett par andra inköp:

Fina glasunderlägg med bild på kronprinsessparet!

Nu hade det äntligen kommit magneter med bilder från bröllopet. (Den andra hade jag sedan tidigare)

En intressant bok, som dels visar och berättar om alla drottningens Nobelklänningar från 1976 till 2006 och dels utförligt berättar om de kungliga smyckena. Ska bli väldigt skoj läsning!

När jag kom hem gick vi ned och handlade och jag köpte två blomkrukor som jag tittat på ett tag. De matchar dessutom de slingor jag målat på balkongen!

5 responses to “Dagens inköp

  1. Fina lyktor och krukor men jag spyr på all bröllopshysteri

  2. Visst blir man lycklig när man får en sådär himla LYCKAD shoppingrunda 🙂
    / En shoppoholic

  3. Indiska är en underbar butik. Synd bara att min lägenhet är så otroligt liten, allt jag vill ha får inte plats 😛

  4. Åh, boken om Silvias klänningar är riktigt fin, min inre smygrojalist är väldigt förtjust i nobelklänningarna, och juvelhistorierna är grymt intressanta faktiskt!

    Åh, magneter från bröllopet? Då måste jag ju faktiskt…

Kommentera

