Figolla – Maltesiska påskkakor

Säga vad man vill om det jag bakar, det blir sällan vackert, men det blir oftast gott! Hur som helst, jag fastnade för det här receptet förra året, när jag hittade det i en matblogg jag följer. Där kan man också se hur de ser ut när de bakas av ett proffs, och så kan man läsa receptet också.

Jag har modifierat det lite då jag hade ont om tid, jag köpte till exempel färdig mandelmassa och tog nonstop istället för små påskägg, då vår ICA-butik hade väldigt dåligt utbud av påskgodis i år.

Kommentera

